Miniferie i Kristiansand

Nå har jeg sett gjennom litt bilder jeg tok på turen til Kristiansand. Jeg og typen var nemlig på en liten to-dagers i byen fra torsdag til fredag. Bilturen gikk ned tidlig torsdag morgen, og etter fire timer hadde vi sjekket inn på Thon Hotel midt i gågata. Vi var derfor på litt shopping, og som ekte turister tok vi til og med sightseeing-tog gjennom gatene. Jeg har aldri vært i Kristiansand, og siden vi hadde såpass kort tid var vi nødt til å få med oss litt av byen.

På kvelden ble det restaurantbesøk på Egon, og vi fikk servert nydelig mat. Fredag formiddag spiste vi skikkelig hotellfrokost, før vi kjørte til Dyreparken. Ingen tur til sør, uten å besøke Dyreparken vel?

Vi måtte selvsagt ta en tur med toget i Hakkebakkeskogen. Husker jeg hadde den på kassett da jeg var liten, og den gikk på repeat i bilen hver gang vi var på kjøretur. Heldigvis for mamma og pappa hadde jeg headsett.

En tur i Kardemomme By måtte vi selvsagt også ta!

Etter fem timer i dyreparken hadde vi sett omtrent alt, så da spiste vi lunsj og kjørte hjemover. En fin tur på sørlandet!

Har dere vært i Dyreparken?

Mine siste snap

Hei dere! Jeg lever ennå, bare litt vanskelig å følge opp denne blogginga på sommeren. Nå har jeg jobba de siste to ukene, men endelig har ferien startet for fullt! Nå har jeg ferie i to uker, og det skal nytes. Her er mine siste uker gjennom snapchat.

Jeg jobber på døgnåpen bensinstasjon, så jobbtidene er noe slitsomme av og til. Ikke alltid enkelt å komme seg opp før fire om morgenen, men jammen gikk det. På bildet til høyre er jeg ferdig med nattevakt, og rett over fire på natta var sola oppe!

Måtte le litt når jeg jobba tidligvakt for litt siden. Vi var seks stykker på jobb, og i få minutter (før jeg var ferdig med pausa) satt vi fem stykker på pause. Det høres ut som vi er ekstremt mange på jobb, men vi har tusenvis av boller som skal stekes, kjøl og frys som skal fylles og har nok å finne på. Da var det godt å komme hjem i varmen!

For et par uker siden hjalp jeg mamma med å være kioskvakt på en konsert her i Lardal. Før konserten var det også auksjon av lågalaks, for noen fangst!

Jeg og mamma var i Sverige i starten av forrige uke, og fikk fylt frysa med kjøtt. Bare noen dager senere var jeg og kjæresten i Sverige også, for å fylle opp kvota og handle inn litt brus til sommerens festivaler! Og fylle kjøleskapet med Pepsi Max selvsagt.

Ikke bare dumt med Sverigetur da, så får man fylt opp barskapet litt før ferien og! Mamma hadde også med seg prøvebil hjem, så denne måtte jeg selvsagt prøvekjøre.

Huff, jeg har en tendens til å bli oppgitt over folks parkering av og til altså. Jeg har også blitt helt avhengig av kortspill igjen. Her spilte jeg og kjæresten "kort og lang". Hvis dere skulle lure, så er det den med minst poeng som vinner - så jeg ligger ganske godt an!

Håper det er flere som nyter ferien!